Vandaag heb ik Martijn Joosten te gast.
Na zijn studie ging Martijn bij Keukencentrum aan de slag waar hij al snel in aanraking kwam met digitale marketing. Ebooks weggeven in ruil voor emailadressen...en vervolgens informatie waar klanten op zaten te wachten emailen. Hij was verkocht en dook volledig in de digitale marketing. Sindsdien startte hij twee bedrijven: LeadsToMore en Marketing voor Makelaars. Met beide helpt hij MKB en zelfstandigen nu al jaren digitaal meer klanten te genereren. Sociale media, zoekmachineoptimalisatie, YouTube, online salesfunnel, emailmarketing...het komt vandaag allemaal aan bod.
Wat is er digitaal haalbaar?
Wat zijn de mogelijkheden?
Hoeveel tijd vergt het?
Hoe kunnen we de resultaten meten?
Welke platformen zijn het in 2021 wel en niet waard?
Hoe kan een leek zijn of haar digitale prestaties verbeteren?
Dit en meer in deze aflevering met Martijn Joosten.
Tijdstempels
00:00 Inleiding
01:25 Hoe Martijn in de vastgoed terecht is gekomen
01:57 Waarom Martijn zich aangetrokken voelt tot digitale marketing
03:25 Martijns eerste ervaring met digitale marketing
04:45 Martijns eigen bedrijven: LeadsToMore and Marketing voor Makelaars
07:10 Hoe Martijn zijn bedrijf heeft laten groeien
08:02 Hoe kom je erachter wat van waarde is voor je klant?
09:25 Hoe Martijn bepaalt welke producten & diensten hij tijd insteekt
10:55 Balans tussen het maken van korte termijn "content" en lange termijn "producten"
12:25 Digitale bezoekers in klanten veranderen - Martijns funnel
16:10 Het eerste wat een makelaar digitaal kan (of moet) doen
18:50 Het fundament van digitale marketing voor makelaars
19:30 Hoe bepaalt Martijn waar zijn klant tijd in moet steken voor betere marketing
21:20 KPIs voor SEO - zoekvolume & intentie
22:55 Wat als je sterke concurrenten op Google hebt?
25:30 De website is in orde, wat is nu de volgende stap? [sociale media]
29:37 Hoe lang duurt het voordat je via sociale media resultaten ziet?
31:57 Welk social media platform is in 2021 het beste?
33:52 YouTube: correct gebruik & resultaten boeken
35:50 Virtueel vastgoed en nieuwe manieren om op Google te verschijnen
36:45 Hoe kunnen makelaars een specifiekere doelgroep aanspreken
39:00 Funda-marketing en SEO
42:22 Hoe kunnen makelaars een salesfunnel opzetten?
43:45 WhatsApp: privé en business
44:55 Partijen die salesfunnels voor makelaars opzetten
47:08 CRM-software voor makelaars
48:15 Webinars: hoe en wat
49:30 Moet ik vlogs maken? Nee, doe wat bij je past.
51:20 Stokje doorgeven: Arnaud Geeve van Nexxtmove
52:43 Contact
53:20 Afsluiting
Genoemde personen/bedrijven
SEO en backlinks
Woningwaarderapport
CRM
Webinar